Deze workshop geeft je meer inzicht het ontstaan van agressie, de verschillende soorten agressie en hoe je met communicatie agressie kan voorkomen of de-escaleren.De workshop Agressie op het Werk is een korte en actieve workshop waar kennis opdoen gecombineerd wordt met praktische oefeningen en er een link gelegd wordt met de eventuele eigen ervaring met agressie.Van agressie en geweld is sprake als een werknemer psychisch of fysiek wordt lastig gevallen, bedreigd of aangevallen door collega’s (interne agressie) of klanten (externe agressie).
Resultaat
De deelnemer is in staat de diverse soorten agressie te herkennen en kan, door middel van communicatie, dit gedrag bij de ander voorkomen of de-escaleren.
Vorm
Deze workshop bestaat uit 3 online ontmoetingen van ongeveer 1 uur, aangevuld met zelfstudie en enkele opdrachten in de online leeromgeving. De online ontmoetingen zijn een afwisseling van theorie en veel praktische oefeningen. De inhoud van de derde online ontmoeting kan naar keuze worden ingevuld met extra oefeningen, informatie over opvang en nazorg, preventieve maatregelen door werkgever óf begeleiding bij een eigen ervaring met agressie (individueel).Het aantal deelnemers is beperkt tot maximaal 3.
Voor wie
De workshop Agressie op het Werk is bestemd voor medewerkers die direct klantencontact hebben op de werkvloer, zoals in een spreekkamer, aan de balie en telefoon, maar is zeker ook van toepassing voor medewerkers die zich veiliger en zelf-verzekerder willen voelen in hun werksituatie en daarbuiten.
Deze workshop geeft je meer inzicht het ontstaan van agressie, de verschillende soorten agressie en hoe je met communicatie agressie kan voorkomen of de-escaleren.De workshop Agressie op het Werk is een korte en actieve workshop waar kennis opdoen gecombineerd wordt met praktische oefeningen en er een link gelegd wordt met de eventuele eigen ervaring met agressie.Van agressie en geweld is sprake als een werknemer psychisch of fysiek wordt lastig gevallen, bedreigd of aangevallen door collega’s (interne agressie) of klanten (externe agressie).
Resultaat
De deelnemer is in staat de diverse soorten agressie te herkennen en kan, door middel van communicatie, dit gedrag bij de ander voorkomen of de-escaleren.
Vorm
Deze workshop bestaat uit 3 online ontmoetingen van ongeveer 1 uur, aangevuld met zelfstudie en enkele opdrachten in de online leeromgeving. De online ontmoetingen zijn een afwisseling van theorie en veel praktische oefeningen. De inhoud van de derde online ontmoeting kan naar keuze worden ingevuld met extra oefeningen, informatie over opvang en nazorg, preventieve maatregelen door werkgever óf begeleiding bij een eigen ervaring met agressie (individueel).Het aantal deelnemers is beperkt tot maximaal 3.
Voor wie
De workshop Agressie op het Werk is bestemd voor medewerkers die direct klantencontact hebben op de werkvloer, zoals in een spreekkamer, aan de balie en telefoon, maar is zeker ook van toepassing voor medewerkers die zich veiliger en zelf-verzekerder willen voelen in hun werksituatie en daarbuiten.